| iskele yapımına yardım |
| Su terazisi |
| iskele yapımı |
| su terazisi |
| bodrum katının istiflenmiş hali |
| bodrum katının istiflenmiş hali |
7.GÜN
Şantiyemizde bugün paspayı takmayı ve ne işe yaradığını öğrendik.
Pasparı betonarme yapılarda içerideki demir donatıların betonun dışına çıkmasını önlemek. Çıktığında paslanacağı için bunu engellemek gerekmekte.
Şantiyede bugün bizim için iş olmadığını söylediler ve diğer şantiyeleri gezmeye çıktık. Eyüpte bulunan 3 farklı şantiyeyi geziye çıktık.
| demir donatılar |
| tavan yapısı |
| çatı |
| yanlış yapılan eğimli çatı |
Zalhmahmutpaşa Camisi restorasyonuna gittik orada harç yapımını ve cam pencerelerin nasıl yapıldığını öğrendik.
| cami restorasyonu |
| harç yapımı |
| hazıırlanmış pencere |
| pencere kalıbı |
| pencere kalıbı |
| camideki mukarnaslardan biri |
8.GÜN
Bugün şantiyede ikinci katın yer kalıpları üzerine demirlerden gridler oluşturuldu ve onların üzerine paspayı yerleştirildi.Teller sağlam olması için bağlandı. Filizlerin ne işe yaradığını öğrendik. Filizler kolonların aynı doğrultuda işlemelerini sağlayan uzantılar.
| merdiven döşemeleri |
| filizler |
| Paspayı ve grid başlangıcı |
| paspayı |
9.GÜN
Bugün tahtaları 2. kata taşıdık ertesi gün beton dökülecekti bu nedenle işimizi hızlı yapmaya çalışıyorduk. Hepimiz iskelelerin yapımına dönüşümlü olarak yardımcı olduk.
10.GÜN
Şantiyede beton dökümü yapılmaktaydı. Bize verilecek iş olmadığından başka bir şantiyeyi ziyarete gittik. Eyüp-Osmanlı Park ta kaldırım ve otopark işleri yapılmaktaydı. araç ve kaldırım kısımlarına farklı taşlar döşüyorlardı araçların park edeceği yerlerde düz taş kaldırımlardaysa kilit taş sistemi kullanılıyordu. Bir de sular için oluklar yapılıyordu. Bunların yapımında öncelikle yere bir miktar kum koyuluyor üzerine de taslar konulup çakılarak sabitleniyor. daha sonra da üzerlerine kum dökülüp süpürgeyle kalan boşluklar dolduruluyor.
O gün erken bir saatte paydos yaptık.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder